Zajímavosti ze světa kosmetiky

Hezké středeční odpoledne,

dneska jsem si pro Vás připravila nový formát článku, který jsem ještě na blogu neměla. Vy víte, že jsem milovník kosmetiky, ale také mě zajímá jak třeba takový make-up vznikl,  kolik utratí žena za kosmetiku a vše kolem ní. Proto jsem se rozhodla, že bych jednou za čas mohla napsat článek, ve kterém bych v bodech sepsala různé zajímavosti, které jsem někde přečetla, našla apod.. Každý článek by byl na určité téma. Dneska je to např. make-up.

V první sérii se dozvíte tedy vše kolem make-upu :-).

První tekutý make-up vynalezl polský židovský emigrant Max Factor a rovnou v deseti různých odstínech. Nejprve jím nadchl americké divadelní herce a postupně ženy po celém světě.

Ve starověkém Egyptě si nanášely líčidla na tvář nejen ženy, ale i muži, a dokonce i děti. Věřili, že se díky tomu zalíbí bohům.

28 % Češek přiznává, že se bez make-upu cítí nesebevědomě.

Make-up obsahuje průměrně šedesát složek. Od silikonů, parabenů, hliníku a ropných derivátů se poslední dobou ustupuje kvůli negativnímu vlivu na kůži a zdraví, preferují se přírodní pečující látky.

Nejvíc se za make-up utrácí ve Spojených státech, loni to bylo 12,1 miliardy amerických dolarů, což je zhruba 279 miliard korun.

Tři čtvrtiny francouzských mužů si myslí, že ženy se líčí moc, a polovina Francouzek má za to, že nalíčená žena je atraktivnější.

V roce 1969 byl vyroben první český krycí make-up. Jeho receptura byla vyvinuta ve Filmovém studiu Barrandov pro potřeby profesionálních vizážistů. Licence na jeho výrobu byla prodána i do Hollywoodu.

Podle nejnovějšího průzkumu Češky nejvíc utrácejí v dekorativní kosmetice za produkty na líčení očí 50%, na druhém místě skončily výrobky určené na rty 28% a na třetí příčce se umístil make-up 9%.

Kompletně potetovaný model Rick Genest aka Zombie Boy, který loni zemřel proslavil make-up Dermablend videem, v němž mu vizážisti všechna jeho tetování tímto produktem zamaskovali.

Britské ženy stráví bez make-upu zhruba jen tři a půl týdne ročně.

Doufám, že se Vám nový formát článku líbil? Je to něco jiného než co jste četli na mém blogu doteď.

Budu ráda za zpětnou vazbu zda pokračovat nebo už raději ne.

Děkuji a mějte krásný den :-).

Komentáře

  1. To je opravdu zajímavý článek a skvělý nápad!:)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý článek , určitě si ráda nějaké zajímavosti opět přečtu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a jsem ráda, že se líbí. Hrozně mě tento článek bavil :-).

      Vymazat
  3. Samý super zajímavosti, super! Tahle série by mohla brzy pokračovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, mě tyto věci právě hodně zajímají a určitě chystám další. 😊

      Vymazat

Okomentovat