Lady Dermacol

Hezké středeční odpoledne,

dneska udělám radost těm, kteří mají rádi nejen kosmetiku, ale i dobrou knížku, protože Vám přináším recenzi knihy Olga Knoblochová - Lady Dermacol, kterou napsala její dcera Isabella Hančlová ve spolupráci se spisovatelkou a publicistkou Mariií Formáčkovou, která je autorkou či spoluautorkou desítek knih, zejména životních příběhů známých osobností.
Já jsem o paní Knoblochové slyšela už z dřívějška, protože se o kosmetiku zajímám už delší dobu, ještě hodně dlouho před založením mého blogu. Jakmile jsem se dozvěděla, že vyšla knížka, moc jsem si ji přála přečíst. První vydání bylo v roce 2017. V první půlce knížky se dočtete o dětství paní Knoblochové, rodičích, kde vyrůstala, co dělali rodiče, čím si přála být, studium, první lásky, manželství, něco málo o jejich třech dětech, ale především o lásce k Dermacolu.
Paní Olga Knoblochová je první českou dámou kosmetiky proslavená především prvním produktem Dermacolu, kde byla spoluautorkou dnes již legendárního make-upu dokonale krycím s názvem ,,Make-up Cover´´. Všichni určitě moc dobře známe, já ho nikdy tedy nevlastnila, protože nebylo potřeba, ale pro ty co nevědí. Je to make-up, který zakryje i překryje všechny nedokonalosti na obličeji. Za pomoci týmu se snažila paní Olga získat přirozené krytí pro daný typ i tón pleti . Dostupnost několika odstínů a jejich snadného kombinování.
Často byla na cestách, aby prezentovala Cover make-up, nejen u nás v Čechách, ale i v zahraničí. Největším zájem projevil Hollywood v roce 1973. Filmový maskéři ho používají dodnes a i po padesáti letech nemá konkurenci. Kosmetická značka Dermacol slavila 50. výročí v září 2016. 
Druhá půlka knížky nese pár rad a tipů ke kráse, které jsou rozdělené do jedenácti tzv. kufříků. Nechci Vám tu rozepsat celou knížku, ale je velice zajímavá, nebo aspoň mně bavila a přečetla jsem ji snad jedním dechem.
Na závěr bych, ale přeci ráda přepsala tipy a zásady přímo od paní Knoblochové, které se mi líbí a určitě jsou k zamyšlení a i já si něco z těchto rad odnáším.
 
1. Říkej pravdu, i když se někdy špatně poslouchá.
2. Když máš řešit něco nepříjemného, dej si jeden den oddych.
3. Buď diplomat, i když je to někdy těžké. Když už někdy musíš někoho poslat do patřičných mezí, udělej to tak, aby ho to neurazilo a neponížilo.
4. Neboj se pravdu i slyšet, byť může být i velmi nepříjemná.
5. Važ si lidí, kteří v životě něco dokázali, a přej úspěch druhým, hlavně těm pracovitým. Nezapomínej ani na pochvaly.
6. V žádné situaci není třeba se hroutit. Všechno má své řešení, ač to tak zpočátku nevypadá.
7. Nelituj se, ať se stane cokoliv, zvedni hlavu a jdi dál. Odpouštěj křivdy na tobě spáchané, ale nezapomínej.
8. Raduj se z maličkostí a vylepšuj, co se vylepšit dá, ať už je to tvoje okolní prostředí doma i venku, oblečení, strava nebo životní styl.
9. Važ si každého dne. Každý den se uprav a navoň, i když se právě nechystáš nikam jít, nevíš, kdo zazvoní u tvých dveří.
10. Starej se perfektně o své děti, ale zároveň jim dopřej dostatek samostatnosti.

Jak vlastně vznikl název Dermacol? Je to spojení dvou slov - derma, což znamená kůže, a color neboli barva.´´

Schválně mi napište do komentáře zda Vás knížka zaujala.

Komentáře